Minggu, 11 Desember 2011

Si penggembala ♥


Waktu perjalanan ke sekojo pasundan, aku ngeliat ado budak kecik yang megang tongkat teros tongkat itu ado talinyo. Nah tali itu lah ngebawa kambeng kembeng. Jadi, pas di jalan tuh, aku sempet stop teros makan bakso. Jadi sambil nunggu bakso dtg, aku ngeliati anak cowok itu ngegereng kambengnyo. Lucu siihh, tapi kasian. Mungkin dio jugo nak maen, jadi karena takot kambeng-kambeng nyo ilang pas dio lg asik maen, jadi tongkat itu di tancepin ke tanah. Teros dio maen bola sm kawan-kawannyo. Dan sekali sekali dio ngeliati kambengnnyo. Yoo mungkin takot ilang dan keno marah uwong tuonyo kan? Tp dio sekolah dk sih? Kasian nian kalo dio dk sekolah. Semoga bae sekolah dan jd anak yg pinter, aminnnn J
Dimato aku, anak itu hebat. Dak tau ngapo. Dan kalo aku ngeliat uwong yg ck itu, rasonyo dk tega nian. Aku berharap, kelak dio besak kagek bakalan jd pengusaha kambeng amiiin *emang ado pengusaha kambeng? Hahaha maksudnyo jadi peternak kambeng yg sukses. Oke? Belajar yg rajin yaaaaaaaaaaaa


Tidak ada komentar:

Posting Komentar